fredag 31 oktober 2014

SkifsHistoria

Björne Skifs cyklar genom Stockholm. Han har två säckar på pakethållaren. Det är hål i den ena säcken och det droppar ut mynt på gatan. En polis hejdar honom:
- Du håller på att bli av med pengar, säger polisen.
- Oj, då måste jag cykla tillbaka och plocka upp dem, svarar Björn Skifs.
- Vänta, sa polisen. Varför har du pengar på pakethållaren? Har du snott dem?
- Nej. Jag har en trädgård i närheten av Råsunda fotbollsstadion och det kommer dit folk i halvlek och pinkar. Jag brukar ställa mig med en häcksax och säga:
- Om du inte betalar två kronor klipper jag av den.
- Bra ide, sa polisen och skrattar. Men vad har ni i den andra säcken?
- Nja, det är ju inte alla som betalar, sa Björn Skifs...
Tex Bengt Palmers, han vägrade. Det slutade med sura miner och en avklippt penis, berättade Skifs med ett leende på läpparna.

Entreprenör ut i fingerspetsarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar